mads

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Ligger lite efter.

Av Madde - 30 juni 2011 10:11

  Fy vad jag har varit usel på att skriva här så nu kommer en liten uppdatering. Midsommarafton var helt fantastisk. Vi var hos våra goa vänner i Myggenäs och hade en kanondag/kväll. Jag kan utan att överdriva säga att det var ett bra tag sedan jag har skrattat så mycket.

Too Funny


Deras dotter hade varit väldigt duktig och ordnat en tipspromenad och en 10-kamp så vi hade fullt upp under hela dagen. Herrn i huset hade fått en släng av överskottsenergi och jag säger bara...John Cleese...släng dig i väggen. Alla dessa exter som han hade för sig innan och under varje kamp, fick mig att få magkramp av skratt.

Laughing 1

Det var grimaser, lustiga hopp mm. mm. Ja, det var tur att öronen satt där de sitter annars så hade leendet gått runt. 10-kampen bestod av: Spotta en äppelbit så långt man kunde. Lägga ett Mariekex i pannan och försöka ner det till munnen utan att använda händerna. Vi såg väldigt roliga ut där vi stod och grimaserade allt vad vi orkade. Springa till en bänk och ta en äppelbit i munnen än en gång utan att använda händerna för att sedan springa tillbaka. En Bouleomgång där den som kom närmast vann. Legobilar med snören fastsatta där man skulle snurra upp dem så fort som möljigt med hjälp av en penna. Ballonger fastsatta runt vaderna. Man skulle försöka trampa på de andras först så de gick sönder och den som hade ballong sist kvar vann. Potatisbalansering på sked. Kasta pil fast med  kardborrebollar som skulle fastna på en poängtavla. Kasta ringar med förhoppning om att de skulle landa på pinnar och kasta tennisbollar i en liten hink. För mig gick det inget vidare. Jag var den enda som inte vann en enda gren men det gjorde absolut ingenting för som jag sa i början...Det var så himla kul. :D Ja, det var ett fantastiskt arbete deras dotter hade lagt ner på både 10-kampen och tipspromenaden så nu längtar vi till nästa år. Hihi! Förutom allt detta så bjöds det ju som vanligt på god mat. Sill och potatis och senare blev det grillning. Underbart gott! Ja, bättre misommar kunde vi inte haft. Att det inte var så mycket till sol   ute tänkte man inte ens på för det var så  soligt och glatt i våra sinnen ändå. ;-)

Sunshine


Ja, det var midsommar det. Resten av tiden har det faktiskt inte hänt så mycket. Det har varit så himla varmt här och jag tillhör kategorin som inte tycker det är skönt när graderna går över 25.

Sweaty

Så för min del har det mest blivit inomhussysslor. Alltså inget spännande alls. Trädgården blommar för fullt och mer blommor är på väg att blomma. Det är en härlig tid vi har nu. Passar på att lägga upp lite härliga blombilder.


             

Till och med en Rhododendron som jag trodde var död och tänkte slänga fick sig en blomma. :D

    

Ja, det var alles för idag men jag önskar er alla en underbar och härlig dag! Många många kramar på er! :D

Butterfly watching






 
 
Ingen bild

Carina

3 juli 2011 11:12

Haha, vi hade också jätteroligt och M var verkligen i sitt livs form ;-) Tack för en kanonmidsommar.

Fina blommor du har i trädgården! Här pågår en ständig kamp mot ogräs, hårda vindar och sniglar. Men det finns mycket fint också och mycket godsaker som jordgubbar och smultron t ex. Så ut och njut av allt! Ha det bra och hälsa alla.

Massor av kramar
/C

Madde

10 juli 2011 10:52

Hello goa Carina! :D

Javisst var det en kanonmidsommar, så det är vi som först och främst ska tacka för att vi fick vara hos er i erat trevliga sällskap. =)

Ja, här växer det för fulla muggar. Tyvärr som du säger även ogräset. Sniglar har jag bara sett några stycken och vad det verkar som så har de inte gått på några blommor än. Peppar peppar...

Önskar er ALLA en härlig och ljuvlig dag. Hoppas också att ni hittar massor av roliga saker på loppisen i Fjärås.

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Love

7 juli 2011 08:10

Hallo Madde!
Du är inte ensam att hålla en låg profil under sommaren. Vem vill sitta vid datorn när dagarna och kvällarna bjuder till fest ute med alla vackra blommor. Jag går ut sent varje kväll och gläds åt allt som blommar. Du har en sån fin trädgård och jag tycker om stenrundeln du gjort.
Snart ska Leif i väg så i dag ska jag vara social och hälsa på min vän Ingrid.
Min dator är lite reducerad så några bilder kan jag inte lägga ut men det kommer nog. Man får ha en ängels tålamod i detta hus ska du veta.
Vilken toppenmidsommar du hade och att skratta förlänger ju livet så sikta mot hundra minst.
Ja det var allt för denna gång och som vanligt önskar jag dig allt gott.
Kram min vän.
Love.

Madde

10 juli 2011 10:47

Hej kära Love! :D

Nä, det blir inte mycket bloggande så här i sommartider. Man gör ett litet instick då och då. Ja, sommarkvällarna har varit ljuvliga dock har jag tyckt det varit på tok för varmt och kvavt på dagarna. Tänk att en aldrig kan vara riktigt nöjd! Skäms på mig! Hihi!

Tack för dina komplimanger om vår trädgård. De gjorde mig så glad så. :D

Midsommar ja. Den var helt kanon så vem vet? En kanske blir 100. Hihi!

Önskar dig och dina nära och kära (tvåbenta som fyrbenta) en underbar och härlig dag! =)

Många många kramar! :D

 
irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-talisten, bloggplatsen.se " target="_blank">irja

3 augusti 2011 00:43

Kära Madde,
Här har du en till som hållit låg profil,, Sommaren är ju till för att njutas, med nära och kära, eftersom vi bor mer än 90 mil ifrån varandra, blir ju inte att man träffas varje dag,,, och så har jag varit krank ett tag nu eftersom jag fallit så illa,men nu börjar jag vara på bättringsväg...
HA det bäst vnnen...
KramiZ IA...

http:// 40-talisten, bloggplatsen.se

Madde

15 augusti 2011 12:23

Hej kära Irja! :D

Nä, bloggandet har fått puttats åt sidan nu i sommar men förhoppningsvis så ska det väl bli lite mer här nu, när hösten är på ingång.

Det lät inget vidare med att du hade ramlat men väldigt skönt också att höra att du är på bättringsväg. Du måste ha en väldans otur du då jag tycker du råkar ut för än det ena och än det andra. Jag får hålla tummarna för dig att resten av året blir problem och skadefritt. ;-)

Önskar er alla underbar och härlig dag!

Många många kramar! :D

 
Ingen bild

Love

11 augusti 2011 10:30

Hej vännen!
Ja så går sommaren mot sitt slut. Kvällarna är mörkare och det är dags att leta reda på en kofta för nu är det kyligare. Vi har haft det bra inte gjort så mycket men har man tomt så finns alltid jobb. I dag har vi sol i fint men gårdagen var ett enda regnande. Dags att ta in pelargonerna under tak för jösses så dom tagit stryk av regnet o blåsten.
Du skulle se min ena Änglatrumpet den är 2 m. hög och har blommat med gula väldoftande blommor.
Vet i sjutton var jag ska ställa den i vinter. Vi har ju ingen källare kanske kan man kapa av den vad vet jag.
Hur har du det och vad för dagarna med sig hos dig. Hoppas allt är bra.
Fyrbeningen vill ut på promenad och matte lyder.
Må gott ha det bra.
Kram från Love.

Madde

15 augusti 2011 12:19

Hej kära Love! :D

Jodå, här är allt bara bra. Det har bara inte blivit så mycket bloggande under sommaren bara. Det är ju så mycket annat som fått gått före t ex, loppisturer. Hihi!
Vi har allt jobbat lite också så det har inte bara varit en nöjessommar. Målat hus och ändrat om lite inne här och där.

Det var mig en hög Änglatrumpet måste jag säga. Ja, jag förstår att du undrar var du ska göra av den sedan. Hihi! Hoppas du hittar något utrymme för den för de är ju så himla vackra. Här har tyvärr nästan allt blommat ut. Jag får försöka hitta fler blommor till nästa år som blommar senare, för det ser lite magert ut i rabatterna här just nu.

Hoppas också att allt bra med er alla.

Många många kramar! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 6 december 2012 11:50

Videoklippet får tala för sig självt. ;-)  

Av Madde - 14 november 2012 17:46

Har precis sett filmen Dolphin Tale. En helt underbar film som handlar om en pojke som hittar en skadad delfinunge på stranden i Florida. Den stackars delfinen hade fastnat i en krabbfälla och skadat stjärtfenan så illa att de var tvugna att amp...

Av Madde - 12 november 2012 09:51

För ett tag sedan kom sambons son hem och frågade oss om vi kände till Lindsey Stirling. Nä, henne hade vi inte hört talas om. Han visade då klipp från Youtube med en söt tjej som är helt fenomenal på att spela violin/fiol. Tänkte dela med mig även t...

Av Madde - 27 augusti 2012 13:02

Det här klippet har jag lånat från Aftonbladet. Kolla gärna med fullskärm vilket ger ett pampigare intryck. ;-) Mareld är så otroligt vackert att titta på. Vi var ute vid Ramsvik i förra veckan och hade hoppats få se detta. Kastade i någ...

Av Madde - 24 augusti 2012 22:14

Två av de sju misstänkta ungdomarna som grovt misshandlade den 61-årige sjukpensionären Carl-Eric Cedvander på Kortedala torg den 18 mars hånar det svenska rättsystemet. En bild på dessa två killar finns nu att se lite överallt ute på nätet med respe...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Omröstning

Är nyfiken på er som varit duktiga och slutat röka. Hur gick ni till väga?
 Lade av på en gång.
 Trappade ner successivt.
 Använde mig av rökavvänjningsläkemedel t ex, Champix.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Och klockan är...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

glitterhjärta


Ovido - Quiz & Flashcards